24
Wed, Jul

Politiek & Maatschappij
Typography

Door Sybrig van Keep - NLMagazine Politiek & Maatschappij - ‘The times they are a-changing’ van Bob Dylan is weer actueel. Terugkijkend naar de afgelopen jaren hebben we veel grote veranderingen meegemaakt: corona heeft de samenleving een paar jaar overhoop gegooid, na vele decennia wordt er weer oorlog gevoerd in Europa en de oorlog in Israël en de Gazastrook brengt verdeeldheid, onrust en zorgen.

En de verkiezingen van volgende week lijken ook veranderingen te brengen. Met een andere regeringsleider en waarschijnlijk een andere samenstelling van het kabinet. En met andere issues die de boventoon gaan voeren, aandacht voor woningnood was er al, daar is de aandacht voor de kosten van het levensonderhoud en bestaanszekerheid als belangrijke thema’s bij gekomen. De samenleving vraagt nadrukkelijk om veranderingen, in sociale media, in demonstraties, bezettingen en in de klimaatmars.

Voor organisaties is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn zodat ze kunnen reageren op de veranderingen. In onze polariserende samenleving is het vertrouwen van het publiek in overheid en bedrijfsleven kleiner geworden. En dit zal helaas niet snel verbeteren. Organisaties moeten laten zien wat hun maatschappelijke relevantie is zodat ze in deze veranderende wereld hun plaats kunnen behouden of uitbreiden.

In ons werk krijgen we steeds vaker met vragen te maken van opdrachtgevers die bezorgd zijn over de veranderingen om hen heen. Wat zijn de issues waar we de komende tijd mee te maken krijgen? Missen we issues die nog niet bij ons op de radar staan? Hoe kunnen we reageren? En kunnen we anticiperen op de veranderingen? Het zijn vragen waar we erg graag mee aan de slag gaan. Juist deze tijden van veranderingen bieden veel kansen voor maatschappelijke positionering.

Geef jouw favorieten een podium bij de Issueawards en vul deze Google Form in met jouw keuze!

Quote

NOS politiek

e-Matching