01
Fri, Nov

Lifestyle & Gezondheid
Typography

NLMagazine/Alkmaar Lifestyle & Gezondheid - In de maand november start bij drie supermarkten in Alkmaar de Snack Smart Campagne. Een campagne waarmee we de gezondere (maar ook lekkere) keuze bij jongeren onder de aandacht willen brengen.  

Bewust en gezond 
Het idee van de Snack Smart Campagne is dat jonge scholieren bewust wordt gemaakt dat er meer keuzes zijn dan de ongezonde snacks in de supermarkt. De meeste jongeren willen serieus genomen worden en waarderen keuzevrijheid. Met deze boodschap willen we daarom ook niet verbieden een ongezonde keuze te maken, maar wel meegeven dat er ook andere lekkere én gezondere alternatieven zijn.  

Supermarkten
In Alkmaar zal de campagne te vinden zijn bij Jumbo Paardenmarkt, Albert Heijn de Hoef en SPAR Vondelstraat. Zij zullen in de maand november verschillende posters en kaarten ophangen om de gezondere keuzes extra onder de aandacht te brengen.  

Alkmaars preventieakkoord 
Deze campagne is tot stand gekomen door de samenwerking met het Alkmaars Preventieakkoord. Het Alkmaars Preventieakkoord heeft als doel om het Nationaal Preventieakkoord te vertalen naar de lokale situatie van Alkmaar. De aandacht ligt onder andere op het terugdringen van overgewicht. Het doel dat wordt ingegeven door de ‘Agenda Alkmaar Gezond 2021-2024’ is in feite de leefstijl van de inwoners positief te beïnvloeden en het verminderen van gezondheidsachterstanden.  

JOGG- gezonde jeugd, gezonde toekomst 
Samen met de lokale JOGG- aanpak, zet de gemeente zich al sinds 2013 in voor een gezonde jeugd. JOGG staat voor ‘een gezonde jeugd, een gezonde toekomst’. Het gezonder maken van de leefomgeving van jongeren, gezonde keuzes stimuleren in de supermarkt en het aanbod op en rondom scholen, maakt hier deel van uit. Leerlingen en studenten kunnen hierdoor gedurende de schooldag de gezonde keuze maken, omdat er zowel op school als in de directe omgeving van school een gezond aanbod wordt aangeboden.  

Quote

Lifestyle nu.nl

Geen feed gevonden