Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

NLMagazine – Het zal je maar gebeuren! Je boek is nog niet eens helemaal verschenen, maar op basis van alle reeds beschikbare informatie, ben je al in staat om met je boek in de top tien te belanden en zelfs de eerste plaats te veroveren! Bijna niet voor te stellen, maar het gebeurde bij Jennifer Delano met haar veelbetekenende titel ‘Nee zeggen loont’.

Haar boek werd als hardcopy feestelijk ‘gelanceerd’ bij boekhandel Stevens in Hoofddorp. Onder het genot van een drankje luisterden de genodigden met veel plezier naar de fraaie speech van de auteur zelf. Zo vertelde Jennifer onder andere dat het bepaald niet eenvoudig is om in je bedrijf te dealen met mensen waar je achteraf eigenlijk liever geen zaken mee had gedaan, maar met wie je wel afspraken hebt gemaakt maar die door de andere partijen helaas niet worden nagekomen.

Tegenstrubbelingen
Gezeur, gezanik, verzinnen van allerlei smoezen, leugenachtig gedrag, niet nakomen wat is afgesproken en vooral ook niet of pas heel laat betalen, zijn zo van die dingen waar je als bedrijf vaak mee te maken hebt en die, vooral voor een ZZP-er, desastreus kunnen zijn. ‘Doodziek word je van dit soort mensen!’, aldus Jennifer die er goed aan heeft gedaan om haar bevindingen, mede ter bescherming van andere ZZP-ers, op papier te zetten. Wat een heerlijk boek! Ik heb het boek met boeiende verhalen en belangwekkende adviezen, achter elkaar uitgelezen.

Bronvermelding beelden: Guus J.Baks  fotograaf

Waar gaat het in dit boek nu zo specifiek over
Iedereen die voor een opdrachtgever werkt, kent ze wel: klanten voor wie je eigenlijk niet zou moeten willen werken. Ze geven niet duidelijk aan wat ze willen en dus kun je eindeloos blijven praten en waarbij je nog steeds niet weet of er een opdracht uit voortkomt of niet. Of die gasten die de factuur maar niet betalen.
Jennifer beschrijft een aantal hilarische maar zakelijk gezien bepaald geen leuke anekdotes. Zo’n 55% van de (MKB-)bedrijven heeft te maken met oplichting en veel ZZP-ers gaan voor duizenden en soms wel tienduizenden euro’s het schip in. Wat doe je eraan om dit te voorkomen, is de strekking van het boek ‘Nee zeggen loont’.

Met humor maar uiteraard met serieuze ondertoon beschrijft Jennifer de zeven soorten ergste klanten. Herkenbare verhalen met duidelijke overzichten van de hoeveelheid tijd, energie en geld die je kunt besparen door dit soort klanten (eerder) de deur te wijzen. Leer je klanten kennen, voorkom dat je voor hen aan de slag gaat en verwijder hen zo snel mogelijk op een professionele manier uit je klantenbestand zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor klanten die erg wèl toe doen en waar je je enthousiast en met plezier voor inzet en dus verzekerd bent van een inkomen.

Jennifer Delano
Jennifer begon al op zeventienjarige leeftijd met freelancen en op haar 21e opende zij haar eigen PR-bureau. Sindsdien werkt zij als free publicity expert aan het bekend maken van haar llanten. Door schade en schande heeft ze veel geleerd voor wie ze wil werken, welke klanten veel voor haar kunnen betekenen en ook voor wie ze juist niét wil werken.

Jos de Jong

Quote

Uitgaan nu.nl

25 april 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching