Cultuur Uitgaan Entertainment Media Lifestyle
Typography

Huishoudbeurs inspireert marketeers tijdens vierde editie HICon
020 Amsterdam Evenementen – Tijdens het HICon-congres op de huishoudbeurs in de Amsterdamse RAI, krijgen marketeers de mogelijkheid om in contact te komen met meer dan honderdvijftig collega-marketeers en met honderdduizenden consumenten die geen blad voor de mond nemen wanneer om hun mening wordt gevraagd.

Op donderdag 27 februari vindt al weer de 4eeditie plaats van het Inspiratie Congres, waar de winnaars van de marketing wedstrijd ‘Gekozen Product van het Jaar 2020’ worden bekendgemaakt. De beurs is een waar marketing walhalla.”


Briljante mislukkelingen en waanzinnige innovaties
Wat een bijzonder aansprekend thema dit jaar van HICon.  Pro. Dr. Paul Iske, zelfbenoemd ‘Chief Failure Officer’, en ‘Geluksexpert’ Thijs Lindhout gaan met het publiek in gesprek over briljante missers, inspiratie en succes. “We hopen dat al onze gasten geïnspireerd naar huis gaan door alle mega successen en geniale fiasco’s uit de markt”, aldus huishoudbeursmanager Nicole Babay.


Eigen briljante mislukkingen
Babay weet uit eigen ervaring dat je veel kunt leren uit mislukkingen. Zo vertelt ze bijvoorbeeld over de eerste online editie van de Huishoudbeurs in 2014: “Waar we geen rekening mee hadden gehouden, is dat ons publiek online hetzelfde gedrag vertoont als offline. Ze staan voor de deur te wachten tot we open gaan.” De eerste uren van de actie lag de website dan ook plat door het grote aantal bezoekers. “We gingen ten onder aan ons eigen succes”, aldus Babay. Een volgende online editie is daarom nog even van de baan en in plaats daarvan heeft de Huishoudbeurs een app gelanceerd.


Negatieve aandacht
Als beursmanager leerde Babay goed hoe je moet omgaan met negatieve aandacht. “Ineens werd onze Facebookpagina gebombardeerd met grappen over de ‘Househoudbeurs’ waar drugs zouden worden aangeboden door dealers met pittige kapsels, doelend op het stereotype beursbezoeker en vaatwastabletten. Met Project X nog in het achterhoofd waren we bang dat ze de beurs wilden crashen.” Na te zijn bekomen van de schrik, besloot het team van Babay om deze aandacht om te zetten in iets positiefs. “We berichtten dat we onder de beste grappen een beloning zouden verloten. Dat leidde tot hele leuke reacties.”


Gekozen Product van het Jaar

Na de keynotes van chief failure officer Iske en dagvoorzitter Lindhout, inspireert onderzoeksbureau Nielsen de marketeers op HICon met hun bevindingen over de benodigde criteria voor goede productinnovaties. Het inspiratiecongres biedt vervolgens een podium aan aan de verkiezing van het ‘Gekozen Product van het Jaar’. De verkiezing is gebaseerd op het jaarlijkse onderzoek onder ruim vijfduizend door Nielsen gekozen Nederlandse consumenten en de gebruikerstest bij honderdtwintig gezinnen met de vraag aan welke nieuwe producten zij de voorkeur geven. In een dynamische award-show worden drieëndertig prijzen uitgereikt in evenveel productcategorieën. De winnaars mogen in 2020 het rode ‘Gekozen Product’ logo in hun marketing activiteiten inzetten. Zo weet de consument de winnende producten beter te vinden op de winkelvloer.


Over HICon
HICon startte vier jaar geleden als een logische aanvulling op de Huishoudbeurs. De grootste consumentenbeurs van Nederland verwelkomt jaarlijks ruim 200.000 bezoekers, onder wie met name vrouwelijke consumenten uit alle lagen van de samenleving en van verschillende generaties. Jaarlijks geven de bezoekers ongeveer twee miljoen euro uit bij de verschillende stands.

Hiermee kenmerkt de beurs zich als ideale proeftuin voor merken, iets wat al jaren bekend is bij de 350 exposanten op de beurs. De organisatie speelt daarnaast ook in op de groeiende behoefte onder marketeers om met elkaar in contact te komen. HICon wordt georganiseerd door RAI Amsterdam, de Huishoudbeurs en het Gekozen Product van het Jaar.

HICon vindt plaats op donderdag 27 februari van 14:30 – 18:00 in RAI Amsterdam.
Aanmelden kan tot en met woensdag 26 februari 12.00 uur via deze link.


75everjaardag Huishoudbeurs

De eerste Huishoudbeurs vond plaats in 1950 in de Houtrusthallen in Den Haag. Omdat het evenement in de beginjaren meerdere keren per jaar werd georganiseerd, viert de beurs reeds dit jaar haar 75e verjaardag. De eerste editie van de Huishoudbeurs was een ‘toonkamer’ van nieuwe producten, een plek waar maatschappelijke instituties en groeperingen een podium kregen en waar nieuwe ontwikkelingen en trends zichtbaar werden. Anno 2020 is de beurs een lifestyle evenement voor alles wat zich afspeelt in en om het huis en wordt er in de negen dagen bijna voor € 2miljoen gespendeerd bij de stands. De 75e editie vindt plaats van zaterdag 22 februari tot en met zondag 1 maart 2020.

Quote

Uitgaan nu.nl

28 maart 2024

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

e-Matching